Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ


Την Παρασκευή 26-08-2011,στις 12.00 μ. ο δήμαρχος είχε συζήτηση στο χώρο του κινηματογράφου με τους υπαλλήλους του Δήμου, προκειμένου να συζητηθούν εργασιακά θέματα, αλλά και θέματα συνεργασίας. Μέρος της συζήτησης σας μεταφέρουμε σε απομαγνητοφώνηση:
Δήμαρχος: Είχαμε πει, ότι μια φορά το μήνα θα είχαμε μια συνάντηση να λέμε λίγο τι κάναμε, τι σκοπεύουμε να κάνουμε, πού βρισκόμαστε σήμερα και βέβαια να πούμε και μερικά που ισχύουν για όλους, και μερικά για μερικούς από σας.
Ξεκινάω λοιπόν από το πρώτο: Είμαστε αισίως 55 άτομα κι απ΄ ότι φαίνεται θα παραμείνουμε 55 για κανένα χρόνο ακόμα, γιατί κάποιες συμβάσεις θα λήξουνε, κάποιο ανακάτεμα μπορεί να χρειαστεί, αλλά ούτως ή άλλως  θα είμαστε μεταξύ 50 και 55 ατόμων.
Δήμος Ιθάκης. 50 με 55 άτομα, που πληρώνονται είτε από το Δήμο, ή από το Φήμιο ή τον Ελπήνορα, όπως  είναι τώρα η καινούρια ονομασία των κοινωνικών υπηρεσιών. 55 λοιπόν άτομα. Πρώτο ερώτημα: Είναι κανένας εδώ μέσα που δεν έχει το τηλέφωνό μου?? Οποιος δεν το’ χει λοιπόν γράφετε: 6980305665.Αρα είμαστε σίγουροι ότι το έχετε το τηλέφωνό μου. Σ’ αυτό το τηλέφωνο λοιπόν απαντάω από τις 9 το πρωί μέχρι τις 11 το βράδυ κάθε μέρα για οποιοδήποτε θέμα. Μερικοί από σας με παίρνουν και μου λένε: Μπορώ να σε δω? Και γω να είμαι στην Ανωή ή στην Αθήνα. Του λέω, δεν μπορείς να με δεις, αλλά από το τηλέφωνο μπορώ να λύσω το 99,99%  του οποιουδήποτε προβλήματος. Αν δεν απαντήσω την ίδια στιγμή, σίγουρα θα επανέλθω. Γιατί μπορεί να μιλάω ή να έχω κάποιο ραντεβού, σίγουρα όμως θα επανέλθω. Αυτόν τον τρόπο επικοινωνίας θέλω να έχουμε . Εγώ, που θα είμαι αφεντικό σας,  μέχρι τις 30 Αυγούστου του 2014. Τρόπος επικοινωνίας λοιπόν το τηλέφωνο. Δεν εξαιρούμε βέβαια e-mail, fax ή οτιδήποτε.
Τώρα θα ξεκινήσω πρώτα πρώτα με την εξής κουβέντα: Κλείσαμε αισίως οκτώ μήνες παρέα. Επειδή τα δικά μου τα παράπονα είναι πολλά και θα πάρει χρόνο, να μου πείτε πρώτα εσείς τα δικά σας. Οποιος λοιπόν έχει ένα παράπονο, να σηκώνει το χέρι του και να λέει: Κε δήμαρχε εγώ έχω ένα παράπονο. Οποιο κι αν είναι αυτό. Ακόμη και προσωπικό. Είναι κανένας που έχει κανένα παράπονο από μένα? Για οποιοδήποτε θέμα: Για θέμα συνεργασίας, για θέμα πληρωμής, για θέμα θέσης που μπορεί να μην του αρέσει η θέση, να μην του αρέσει τα’ αφεντικό του, να μην του αρέσει η φάτσα μου, να μην του αρέσει ο άλλος που συνεργάζεται… Είναι κανένας λοιπόν που να έχει κανένα παράπονο?? Υπ’ όψιν ότι, επαναλαμβάνω, στη δημοκρατία δεν υπάρχουν μυστικά κι αν υπάρχουν πολύ λίγο κρατάνε. Εξ άλλου μυστικό είναι όταν το ξέρει ένας. Όταν το ξέρουν δύο, σταματάει να είναι μυστικό.
Κωστόπουλος: Μπορώ, εγώ?
Δήμαρχος: Εχεις κάποιο παράπονο?
Κωστόπουλος: Όχι, αλλά έχω ακούσει πως υπάλληλοι έχουν παράπονο με τις άδειές τους, ίσως να μη θέλουν να σας το μεταβιβάσουν.
Δήμαρχος:   Κοιτάξτε να δείτε, θα πρέπει να ξέρετε ότι το Θιάκι έχει τρεις χιλιάδες διακόσιους…τριακόσιους πληθυσμό. Αυτός είναι ο μόνιμος πληθυσμός του Θιακιού. Οι μόνιμοι κάτοικοι που έχουν δηλώσει μόνιμη κατοικία, για να μην πέσουμε τώρα βέβαια σε ορισμούς των μονίμων κατοίκων κ.λ.π Χοντρικά σας τα λέω. Τρεις με τρεισήμυσι χιλιάδες  είναι ο πληθυσμός του Θιακιού. Το καλοκαίρι ανεβαίνει στις περίπου 10 χιλιάδες. Κατά συνέπεια, όταν τριπλασιάζεται ο πληθυσμός για δυο μήνες, δεν μπορούμε εμείς να μειώσουμε το προσωπικό κατά το ένα τρίτο. Καταλαβαίνετε ότι οι ανάγκες του νησιού για καθαριότητα π.χ τριπλασιάζονται. Αρα  η καθαριότητα θα έπρεπε να τριπλασιαστεί κι αυτή. Ανέβηκε λίγο. Από 12 άτομα γίνατε 18. Η ύδρευση το ίδιο. Αντί να είναι 8, θα έπρεπε το καλοκαίρι να είναι 13 γιατί αυξηθήκαμε. Το ΚΕΠ το ίδιο. Οι διοικητικές υπηρεσίες το ίδιο, γιατί έχουμε με 10.000 να συνδιαλαγούμε. Αρα δε σηκώνω αντίρρηση στο μέτρο που είπαμε, ότι τουλάχιστον Ιούλιο και Αυγουστο δεν πρέπει να πάρει κανείς άδεια, διότι είναι λογικό να έχουμε να εξυπηρετήσουμε 10.000 αντί 3.000. Επιμένω λοιπόν, ότι αυτό θα ισχύσει και του χρόνου, για να το ξέρετε κι από τώρα. Θα προγραμματίσουμε βέβαια τις άδειες μέχρι 30 Ιουνίου κι από 1 Σεπτεμβρίου μέχρι 30 Δεκεμβρίου. Δε γίνεται διαφορετικά. Ειδ’ άλλως θα πρέπει να προσλάβουμε εκτάκτους για δυο μήνες, για να βγάλουμε πέρα την εξυπηρέτηση των 10.000 αντί  3.000. Είναι μη διαπραγματεύσιμο αυτό. Πραγματικά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα.
Κωστήρη: Πάντως σ΄ αυτό, δεν έχετε δίκιο. Γιατί είναι κάποιες υπηρεσίες, άσε φέτος που ήρθαν τα πράματα ανάποδα, ας πούμε οι τεχνικές υπηρεσίες….
Δήμαρχος: Δεν αναφέρθηκα βέβαια στις τεχνικές ναι…
Κωστήρη: Το λογιστήριο, από Σεπτέμβρη και μετά γίνονται τα επιχειρησιακά, γίνονται οι προϋπολογισμοί, γίνονται τα τεχνικά προγράμματα…Θεωρητικά αυτές οι υπηρεσίες , αυτό το διάστημα πρέπει να είναι εκεί.
Δήμαρχος: Α,…είναι σα να μου λες…. ΄Αρα έχει δίκιο…να κάνουμε εξαίρεση λοιπόν.
Κωστήρη: Δεν έχω δίκιο ακριβώς….αλλά όμως…
Δήμαρχος: Να το συζητήσουμε λοιπόν. Οι τεχνικές υπηρεσίες, δεν εξυπηρετούν….μάλλον εξυπηρετείτε και σεις, έτσι δεν είναι? Αλλά χοντρικά θέλεις να μου πεις ότι δε νιώθετε την ένταση που νιώθουν οι άλλες υπηρεσίες όπως είναι η ύδρευση, η καθαριότητα, όπως είναι το ΚΕΠ ή όπως είναι οι διοικητικες.
Παϊζη: Θα κάνουμε αίτηση για την άδεια και θα μας λέτε τον ακριβής ( sic) λόγο που δεν μπορούμε να πάρουμε την άδεια.
Δήμαρχος: Μου την έστειλε εγγράφως η Διαμαντίνα και γω απάντησα.
Παίζη: Ωραία απάντηση!!!
Δήμαρχος: Και η απάντηση μου είναι ακριβώς αυτή που λέω. Ακριβώς  και ισχύει. Νουτσάτου: Δεν μου απαντήσατε κε Δήμαρχε.
Δήμαρχος: Ακριβώς ό,τι είπα, σου απάντησα κιόλας.
Νουτσάτου: Ναι, αλλά δεν είναι σωστά.
Δήμαρχος: Τι εννοείς ότι δεν είναι σωστά. Δεν κατάλαβα.
Νουτσάτου: Η απάντηση που μου δώσατε για το αντικείμενό μου, δεν είναι σωστά.
Δήμαρχος: Για το αντικείμενο σου….τι εξυπηρετείς?
Νουτσάτου: Αλλοδαπούς
Δήμαρχος: Και οι αλλοδαποί που εξυπηρετείς όλο το χρόνο είναι οι ίδιοι που εξυπηρετείς αυτό το δίμηνο?
Νουτσάτου: Ναι, γιατί οι τουρίστες αλλοδαποί, δεν περνάνε από το γραφείο μου. Αδειες παραμονής βγάζουνε οι μόνιμοι κάτοικοι αλλοδαποί.
Δήμαρχος: Αρα εσύ λοιπόν απασχολείς μόνο τους αλλοδαπούς. Τότε βγάλε μου τα τελευταία τρία χρόνια σε μηνιαία κατάσταση, πόσους αλλοδαπούς εξυπηρέτησες ανά μήνα.
Νουτσάτου: Δεν μπορώ να το κάνω αυτό.
Δήμαρχος: Γιατί? δεν τα έχεις?
Νουτσάτου: Δεν μπορώ……
Δήμαρχος: Όχι αυτή τη στιγμή…. Βγάλτο, δώσε μου να το δω, για να δούμε. Το μήνα Φεβρουάριο πόσους αλλοδαπούς εξυπηρέτησες, το μήνα Ιανουάριο πόσους….Τα τελευταία τρία χρόνια….το ιστορικό.
Νουτσάτου: Χοντρικά από Σεπτέβρη μέχρι το Μάρτη είναι ο μεγάλος φόρτος.
Δήμαρχος: Επειδή είναι οι μόνιμοι κάτοικοι αλλοδαποί, υποτίθεται που εξυπηρετείς περισσότερο.
Νουτσάτου: Όχι, μόνο αυτούς τους αλλοδαπούς εγώ εξυπηρετώ. Δεν υπάγονται οι τουρίστες αλλοδαποί στο καθεστώς…..
Δήμαρχος: Εγώ δε σου μίλησα για τουρίστες αλλοδαπούς.
Νουτσάτου: Εγώ δεν είμαι υπεύθυνη για τους τουρίστες.
Δήμαρχος: Όχι απαραιτήτως τουρίστες γιατί, οι μισοί είναι Θιακοί που μένουν στο εξωτερικό, ένα μεγάλο ποσοστό εν πάσει περιπτώσει….
Νουτσάτου: Δεν ισχύει…..
Δήμαρχος: Εν πάσει περιπτώσει, βγάλε μου λοιπόν μηνιαία κατάσταση του φόρτου εργασίας που έχεις, από Ιανουάριο μέχρι Δεκέμβριο, τα τελευταία τρία χρόνια.
Νουτσάτου: Και πού να τη βρω…
Δήμαρχος: Θελεις να το πάρεις από το πρωτόκολλο αιτήσεων, θες να το πάρεις απ΄όπου θέλεις…..
Δήμαρχος: Πάμε στο δεύτερο. Οι κοπελιές του ΚΕΠ. Δεν πιστεύω να μου πούνε ότι δεν είναι φόρτος εργασίας στο ΚΕΠ το καλοκαίρι?
Υπάλληλος ΚΕΠ: Η δουλειά μας όλο το χρόνο έχει να κάνει με τα περιουσιακά (?) προγράμματα. Δηλαδή Οκτώβριο Νοέμβριο, Μάιο Ιούνιο…….. ( Δεν ακούγεται )
Δήμαρχος: Θέλεις να μου πεις δηλαδή, ότι εσένα δε σ’ επηρεάζουνε καθόλου τα έξτρα 6000 άτομα που έρχονται μέσα στο δίμηνο να το πούμε, δε σ’ επηρεάζουνε καθόλου αυτά τα άτομα, δηλαδή δεν ανεβαίνει η ζήτηση πληροφορίας στο δικό σου το γραφείο. Αυτό προσπαθείς να μου πεις?
Υπάλληλος ΚΕΠ: Εγώ τα τελευταία χρόνια, από το 2002 πάντα έπαιρνα άδεια τον Αύγουστο.
Δήμαρχος: Αστο το πάντα, γιατί δεν ήξερες πόσοι έρχονται στο γραφείο σου, και πόσοι φεύγουν δυσαρεστημένοι…. Ετσι δεν είναι??
Υπάλληλος ΚΕΠ: Θέλω να πω ότι αν είχε πρόβλημα η υπηρεσία στην εξυπηρέτηση των πολιτών, δεν θα έπαιρνα άδεια.
Δήμαρχος: Ο,τι μου λες ισχύει για όλους. Αυτό δεν το χρειάζομαι, διότι ότι μου λες, ισχύει για όλους. Αυτό που θέλω να μου εξηγήσεις είτε εμπεριστατωμένα είτε κάνεις και συ το ίδιο με την Διαμαντίνα, είναι…. Βγάλε και συ μια κατάσταση των μηνιαίων αιτήσεων για τα τελευταία τρία χρόνια, να δούμε το ιστορικό και μετά θα δούμε αποδεδειγμένα πότε εχεις φόρτο εργασιών ή εχεις….να την πούμε κοιλιά σε ζήτηση, από το γραφείο σου. Εντάξει?
Στη συνέχεια ο δήμαρχος τόνισε ότι όλοι οι υπάλληλοι, θα πάρουν τις άδειές τους  από 1η Σεπτέμβρη μέχρι 31 Δεκεμβρίου και δε θα μεταφερθούν άδειες για την επόμενη χρονιά. Υπάλληλος παρατήρησε πως δεν θα φτάσει το χρονικό διάστημα, γιατί υπάρχουν πολλές άδειες που οφείλονται από τον προηγούμενο χρόνο. Ο δήμαρχος είπε πως θα πρέπει να τελειώνει το θέμα των οφειλομένων αδειών, ακόμη κι αν χρειαστεί να κλείσει ο δήμος.
Η συζήτηση με τις άδειες τελείωσε και στη συνέχεια διατύπωσε ο δήμαρχος τα δικά του παράπονα προς τους υπαλλήλους.
Αναρτήθηκε από I love Ithaki την Κυριακή, 28 Αυγούστου 2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου